Como afecta a compra dun coche eléctrico ao teu peto?
O coche eléctrico é unha arma para combater o cambio
climático debido a que ten cero emisións. A contaminación atmosférica é máis
extrema nos grandes núcleos de poboación e xa se viviron nos últimos meses as
primeiras restricións en uso de coches para tentar frear situacións puntuais.
Unha prohibición acoutada no tempo é unha solución moi cortoplacista, por iso promóvese o uso de
medios de transporte alternativos como o transporte público, a bicicleta ou o
coche eléctrico.
O coche eléctrico supón cero emisións á atmosfera polo que é
unha boa alternativa para coidar o
medioambiente. Nalgunhas cidades pode optarse por servizos que ofrecen
empresas como Car2 go ou Emov. Sen necesidade de ter un coche en
propiedade estas empresas ofrecen a posibilidade de utilizar coches eléctricos
sen condutor pagando en función do tempo de uso.
Por outra banda, hai persoas que prefiren a opción de
comprar. España rexistraba a finais de 2017, segundo a DXT, máis de 30.000
coches eléctricos de emisión cero. En caso de compra hai que botar contas para
saber que implica a nivel económico para o comprador.
Axudas para a compra do coche eléctrico: un modo de impulsar
o uso de vehículos eléctricos foi o Plan
Movea que evolucionou ao Plan
Movalt 2018, cuxa partida se esgotou ás poucas horas de poñerse en
marcha. Para mediados de 2018 está previsto que salga o plan VEXA, dotado cunha
partida de 16,6 millóns de euros para impulsar a compra de Vehículos de
Enerxías Alternativas. Esta partida foi cualificada de insuficiente por
asociacións do sector e as patronais do motor. En todo caso, os que vaian
comprar un coche eléctrico e queiran optar á axuda terán que estar atentos das
últimas axudas por se se acaban coa rapidez.
Puntos de carga: Antes de adquirir un coche eléctrico hai
que saber onde se vai a cargar para asegurarnos de que imos poder facer un uso
adecuado. España está á cola en número de puntos de carga exteriores. Esta pode
ser unha opción, pero non é a máis recomendable, xa que a enerxía será máis
cara e hai moitas posibilidades de que o punto non estea preto do lugar onde
vivimos ou traballamos.
O máis práctico é ter un punto de carga no garaxe onde
aparquemos. Se se trata dunha vivenda unifamiliar será fácil, só necesitamos
ter unha toma eléctrica. A toma de electricidade habitual adoita ser suficiente
para cargar un coche eléctrico, pero o recomendable é instalar un punto de
carga específico, a chamada base mural de recarga. Se o garaxe é colectivo non
é necesario pedir permiso para instalar o punto de carga, basta con informar o
presidente da comunidade ou ao administrador da leira. Os edificios novos están
obrigados a dispoñer de tomas eléctricas, pero nos garaxes máis antigos pódese
complicar porque non haxa unha toma onde instalar o punto de carga ou que a que
hai sexa da comunidade. Os custos dependerán da situación de cada garaxe e,
sobre todo, do que custe levar a electricidade ata a nosa praza. Algo orientativo a ter en conta é o custo do mural
de recarga que parte dos 500€ e pode chegar aos 1.000€. Por outra banda, o
plan Movalt 2018 contemplaba axudas de
ata 1.000€ para esta instalación, veremos se o plan VEXA tamén. Tamén se creou
un plan de axudas específico para chamado Plan
Movalt infraestrutura.
Combustible: neste caso o custo dun coche eléctrico está por
baixo do dun coche convencional, xa sexa a gasolina ou gasoil. En España tamén
é así a pesar de que somos un dos países da Unión Europea onde máis cara é a
electricidade. Por outra banda, o custo de recargar o coche en casa será menor
que se se fai en postos públicos.
Mantemento: en termos xerais o mantemento debería ser máis
barato nun coche eléctrico, xa que ten menos pezas e, por tanto, menos que
revisar. Nun coche eléctrico non hai cambios de aceite ou filtros, tampouco se gasta o embrague ou rompe a correa de distribución
porque son elementos que non ten un coche eléctrico. Algún dos custos que se
manteñen en ambos os tipos de coche son as rodas. Pola súa banda, o coche
eléctrico ten a batería que pode perder capacidade e é parte fundamental do
vehículo.
Seguro: os gastos de seguro dun coche eléctrico non difiren
moito do custo dun coche tradicional.
Imposto Municipal de Circulación: trátase dun imposto que se
aplica ao dono dun vehículo por telo en propiedade e polo dereito para
circular. O IMC é un imposto que depende
de cada Concello e, por tanto, presenta variantes segundo onde estea empadroado
o titular do vehículo. Algúns Concellos si contemplan vantaxes para aqueles que
opten polo coche eléctrico, Madrid e Barcelona están entre eles, xa que axudan
a manter limpo o ceo das súas cidades ao non ter emisións.
Aparcadoiro: aparcar cun coche eléctrico nas zonas de
establecemento regulado é gratis nalgunhas cidades. Esta é unha decisión que
depende do Concello, e en cidades como Madrid ou Barcelona é gratuíto, unha
vantaxe importante para moitos usuarios de vehículos eléctricos. Esta é unha
forma que teñen os municipios de impulsar o uso de coches eléctricos que non
son contaminantes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario