A empresa vasca Irizar inicia a fabricación dun camión
eléctrico.
O fabricante de autobuses
Irizar deu un paso máis na súa aposta estratéxica polo transporte
electrificado ao incluír na súa gama de modelos a fabricación dun camión
eléctrico. Trátase do Irizar ie
truck, un vehículo de oito metros de lonxitude, con capacidade para
transportar 18 toneladas de peso e ideado para usos industriais. Irizar, que ten en circulación 150 unidades
de autobuses eléctricos, anunciou este venres a aparición no mercado, nunha
data aínda por concretar, dun camión "co mesmo motor eléctrico e as
baterías que os autobuses", explicou o director xeral de Irizar e- mobility, Héctor
Olabe.
O Irizar ie
truck ideouse e ensamblado nas
instalacións que a compañía vasca abriu en maio de 2017 e cuxas instalacións
foron inauguradas hoxe oficialmente. O novo vehículo é un camión con tracción
eléctrica que "lle permite circular por cidades e contornas urbanos sen
xerar contaminación atmosférica nin acústica", sinalou Olabe. Inicialmente o ie
truck de Irizar será empregado na
recollida de residuos en cidades, aínda que o seu chasis "adaptarase ás
necesidades do mercado" para darlle outros usos industriais.
O camión eléctrico de
Irizar, engadiu Olabe, incorpora
as tecnoloxías que o grupo vasco utiliza xa nos seus autobuses eléctricos, como
o motor, o almacenamento de enerxía e a electrónica que controla o vehículo.
Conta ademais cun sistema que permite a carga das baterías mediante un pantógrafo.
O prototipo que ideou
Irizar, a diferenza dos camións convencionais, conta cunha cabina de
condución apta para catro persoas e unha lúa dianteira panorámica, similar á
dos autobuses, o que ofrece maior campo de visión ao chofer. A cabina está
situada a unha altura inferior, cun só chanzo de acceso, o que converte a este
vehículo, di Olabe, "no vehículo
coa menor altura de acceso do mercado na actualidade. O seu chasis, engade o
responsable de Irizar e- mobility,
permite instalar "toda clase de carrocerías existentes sen apenas facer
ningunha adaptación".
Irizar non puxo data á comercialización do seu camión
eléctrico. A firma vasca leva desde 2011 co seu proxecto de vehículos híbridos
e eléctricos, cuxo centro de operacións e fabricación sitúase agora en Aduna, nunha planta de 18.000 metros
cadrados, na que investiu 75 millóns de euros, e cunha capacidade para producir
1.000 vehículos ao ano.
Neste momento, Irizar
está a fabricar un autobús eléctrico cada dous días, aínda que en setembro
próximo espera duplicar este ritmo de produción, o que lle obrigará a
incrementar o seu persoal, que pasará dos 140 traballadores actuais a outros
200 máis.
Irizar, empresa creada en 1889 e que agora agrupa a outras
sete marcas, desenvolve a súa actividade en 13 plantas de produción en España,
Marrocos, Brasil, México e Sudáfrica. En 2017 alcanzou un volume de vendas de
620 millóns de euros e este exercicio prevé superar "de longo" os 700
millóns, segundo indicou o director xeral do grupo Irizar, José Manuel Orcasitas, quen destacou que o seu autobús
estrela, o Irizar i8, foi designado "mellor
autobús 2018 en Europa".
No hay comentarios:
Publicar un comentario