domingo, 20 de mayo de 2018


A quimera dos automóbiles eléctricos.
Na opinión publica mundial instalouse a matriz segundo a cal a entrada dos automóbiles eléctricos diminuirá a emisión de gases de efecto invernadoiro. Isto non é certo. De feito, dado o patrón mundial actual de xeración eléctrica, a introdución destes vehículos aumentará significativamente a xeración de gases de combustión.
Un automóbil eléctrico é tan limpo como o é a matriz de xeración que produce a electricidade que alimenta ese vehículo. Hoxe en día os combustibles fósiles representan o 75% dos insumos para a xeración eléctrica no mundo. O groso dos combustibles son carbón e gas, 60% e 30% respectivamente.
Vexamos como se xera electricidade en países nos cales se fala da introdución masiva de automóbiles eléctricos. En China e India, os combustibles fósiles representan respectivamente 87% e 92% dos insumos de enerxía para xeración eléctrica. En Estados Unidos e Alemaña estas porcentaxes son 71% e 70% respectivamente. Aínda en América Latina e o Caribe, a rexión máis limpa do mundo en canto aos seus insumos para a xeración, dous terzos (67%) son combustibles fósiles.
Non é só entón que o groso da electricidade do mundo xérase con combustibles fósiles, senón que nos procesos térmicos de xeración eléctrica desperdíciase aproximadamente dous terzos da enerxía que se utiliza. Isto quere dicir que, na xeración eléctrica con carbón, gas ou outros combustibles, quéimanse tres unidades de enerxía para xerar unha unidade de enerxía en forma de electricidade. O resto desperdíciase no proceso electromecánico de transformación ou se disipa á atmosfera como enerxía térmica. Cada unidade de enerxía eléctrica de orixe térmica ten detrás a combustión de tres unidades de enerxía.
A conclusión para os vehículos eléctricos, cuxa fonte é a xeración vía fósiles, é que a emisión de gases é polo menos un  múltiplo da que se produce queimando os combustibles directamente no motor. Cúmprese o devandito que o remedio é peor que a enfermidade.
China e India son particularmente importantes. Ademais de ser os dous países de maior poboación, e o primeiro e terceiro en consumo de enerxía para xeración eléctrica, son os países nos que utilizarán o groso dos vehículos que se producirán no mundo nas próximas décadas. Na medida que aumenta o seu ingreso  per  cápita, a poboación destes países quererá dispoñer de vehículos de transporte individual. O peor que lle pode suceder ao  medioambiente mundial, coa matriz de xeración eléctrica actual, é que estes vehículos sexan eléctricos.
Como prioridade, antes de producir masivamente vehículos eléctricos, a humanidade tense que dedicar a facer máis limpa o matriz mundial de xeración eléctrica. Isto non é só a introdución de xeración baseada en tecnoloxías non combustibles, senón, sobre todo, facendo máis limpa a xeración actual con combustibles.

No hay comentarios:

Publicar un comentario