A quimera dos automóbiles eléctricos.
Na opinión publica mundial instalouse a matriz segundo a cal
a entrada dos automóbiles eléctricos diminuirá a emisión de gases de efecto
invernadoiro. Isto non é certo. De feito, dado o patrón mundial actual de
xeración eléctrica, a introdución destes vehículos aumentará significativamente
a xeración de gases de combustión.
Un automóbil eléctrico é tan limpo como o é a matriz de xeración
que produce a electricidade que alimenta ese vehículo. Hoxe en día os
combustibles fósiles representan o 75% dos insumos para a xeración eléctrica no
mundo. O groso dos combustibles son carbón e gas, 60% e 30% respectivamente.
Vexamos como se xera electricidade en países nos cales se
fala da introdución masiva de automóbiles eléctricos. En China e India, os
combustibles fósiles representan respectivamente 87% e 92% dos insumos de
enerxía para xeración eléctrica. En Estados Unidos e Alemaña estas porcentaxes
son 71% e 70% respectivamente. Aínda en América Latina e o Caribe, a rexión
máis limpa do mundo en canto aos seus insumos para a xeración, dous terzos
(67%) son combustibles fósiles.
Non é só entón que o groso da electricidade do mundo xérase
con combustibles fósiles, senón que nos procesos térmicos de xeración eléctrica
desperdíciase aproximadamente dous terzos da enerxía que se utiliza. Isto quere
dicir que, na xeración eléctrica con carbón, gas ou outros combustibles,
quéimanse tres unidades de enerxía para xerar unha unidade de enerxía en forma
de electricidade. O resto desperdíciase no proceso electromecánico de
transformación ou se disipa á atmosfera como enerxía térmica. Cada unidade de
enerxía eléctrica de orixe térmica ten detrás a combustión de tres unidades de
enerxía.
A conclusión para os vehículos eléctricos, cuxa fonte é a
xeración vía fósiles, é que a emisión de gases é polo menos un múltiplo da que se produce queimando os
combustibles directamente no motor. Cúmprese o devandito que o remedio é peor
que a enfermidade.
China e India son particularmente importantes. Ademais de
ser os dous países de maior poboación, e o primeiro e terceiro en consumo de
enerxía para xeración eléctrica, son os países nos que utilizarán o groso dos
vehículos que se producirán no mundo nas próximas décadas. Na medida que
aumenta o seu ingreso per cápita, a poboación destes países quererá
dispoñer de vehículos de transporte individual. O peor que lle pode suceder
ao medioambiente mundial, coa matriz de
xeración eléctrica actual, é que estes vehículos sexan eléctricos.
Como prioridade, antes de producir masivamente vehículos
eléctricos, a humanidade tense que dedicar a facer máis limpa o matriz mundial
de xeración eléctrica. Isto non é só a introdución de xeración baseada en
tecnoloxías non combustibles, senón, sobre todo, facendo máis limpa a xeración
actual con combustibles.
No hay comentarios:
Publicar un comentario