O mercado espera unha onda de coches eléctricos no próximos
catro anos
Os principais retos aos que se enfronta o sector do
transporte son a descarbonización e a
calidade do aire. A día de hoxe, é o responsable do 25 por cento das emisións
de gases de efecto invernadoiro da Unión Europea e a súa cota, lonxe de
reducirse, segue crecendo.
Unha das solucións para facer fronte a este grave problema é
a mobilidade eléctrica. Países como Gran Bretaña, Francia e Holanda anunciaron
recentemente a prohibición de vender vehículos diésel e gasolina novos a partir
de 2040 -Escocia adiantou a súa desaparición a 2032- e a Comisión Europea está
a traballar na descarbonización do
transporte con plans moi definidos centrados na
electromovilidad; concretamente nunha proposta específica para o
desenvolvemento do coche eléctrico que verá a luz a principios de novembro. A
nivel nacional, o Goberno ultima un novo plan de incentivos, ambicioso e de
atracción á industria do sector. Trátase do segundo Plan Movea para impulsar a mobilidade sustentable,
que se presentará en breve, e para o que hai orzados uns fondos duns 50 millóns
de euros que se destinarán ao vehículo eléctrico, o desenvolvemento da
infraestrutura e a I+D+i.
Os expertos aseguran que un dos aspectos cruciais para a
implementación do vehículo eléctrico é o desenvolvemento tecnolóxico e
industrial, que se reflicte na chegada de novos modelos con maiores capacidades
de batería e autonomías. Segundo EV-
Box, líder internacional en infraestruturas de carga de vehículos eléctricos, o
número de novos modelos cento por cento eléctricos que aparecerán no mercado
mundial antes de 2021 superará a vintena, engrosando así a lista de vehículos
ecolóxicos que comercializan as principais marcas do sector de automoción.
Hai para todos os gustos, non só en canto a prestacións
refírese, senón tamén en autonomía e prezo. O modelo máis económico é a versión
actualizada do Renault Zoe, que poderá
adquirirse por pouco máis de 20.000 euros e percorrer ata 300 quilómetros cunha
soa carga. Tamén destacan por prezo o
Hyundai Ioniq EV, con 200 quilómetros de autonomía e un
custo de 25.000 euros, e a actualización do Ford Focus
Electric, que valerá 25.500 euros e terá unha autonomía de 177 quilómetros.
Tesla leva todas as honras
Uno dos máis esperados polos usuarios é o Modelo 3 de Tesla, o primeiro baixo custo da firma
de Elon
Musk, xa que o seu prezo é bastante inferior aos 100.000 euros do Modelo
X e os 70.000 do Modelo S -ambos nas
súas gamas máis económicas-. A gama estándar do
Model 3, cunha autonomía de 320 quilómetros cunha soa carga, non chegará
aos 30.000 euros, mentres que a gama
premium, con 500 quilómetros de autonomía, superará lixeiramente os
37.400 euros. Entre outras prestacións, o novo modelo de Tesla conta cunha aceleración de 0 a 100
quilómetros en menos de 6 segundos, capacidade para cinco pasaxeiros, teito
panorámico de vidro, dous maleteiros e sistema de condución automática.
A expectación foi tal que, antes da súa presentación oficial
hai agora ano e medio, xa había máis de 130.000 reservas baixo entrega dun
sinal de 1.000 dólares. Actualmente hai máis de 500.000, a maioría delas en
Estados Unidos, aínda que España é un dos países con maior número de pedidos.
As primeiras 30 unidades do Model 3
recentemente saído da fábrica entregáronse a finais de xullo, coa intención de
chegar ata as 20.000 unidades producidas en decembro de 2017.
Volvo tamén é noticia. O fabricante sueco foi o primeiro en
anunciar que deixará de fabricar coches con motor de combustión para producir
só vehículos eléctricos e híbridos. O conselleiro delegado da compañía, Hakan
Samuelsson, sinalou que lanzará ao mercado cinco modelos cento por cento
eléctricos entre 2019 e 2021, tres baixo a marca Volvo e dúas a través de Polestar, división encargada de facer as
versións de altas prestacións da firma sueca desde hai 20 anos. O obxectivo:
vender máis dun millón de coches eléctricos para 2025. Un deles será o
Volvo XC40, con 400 quilómetros de autonomía
e un prezo que roldará os 38.000 euros.
Mercedes- Benz e
Jaguar Land Rover tamén se
subiron ao carro dos cero emisións. O fabricante da estrela ofrecerá versións
eléctricas e híbridas de todos os seus modelos para 2022. Concretamente, en
2019, estará listo o generation EQ, un
SUV de aspecto cupé e catro
portas, con 480 quilómetros de autonomía e un prezo que podería roldar os
60.000 euros. Pola súa banda, a súa marca de automóbiles urbanos Smart será cento por cento eléctrica en 2020.
No caso de
Jaguar Land Rover, todos os
modelos que fabrique a partir de 2020 serán híbridos ou eléctricos. A súa
aposta comezará o ano que vén cando lance ao mercado o I- Pace, o seu primeiro
modelo completamente eléctrico. Trátase dunha evolución do SUV
Pace, pero cunha liña moito máis deportiva, que alcanzará os 400 cabalos
de potencia froito da combinación do empuxe dos seus dous motores eléctricos,
unha aceleración de 0 a 100 en só catro segundos, unha autonomía de 350
quilómetros e unha carga rápida que encherá as baterías nun 80 por cento en hora
e media.
320 km de autonomía, 6 minutos de carga
Toshiba presentou unha batería coa que acabará cun
dos hándicaps do vehículo eléctrico, o
seu dilatado tempo de recarga. Grazas á súa capacidade de carga ultrarrápida, a nova pila, que aínda está en
fase de probas, é capaz de adquirir enerxía suficiente como para percorrer 320
quilómetros tras só 6 minutos conectada á corrente; é dicir, tres veces máis
que as actuais baterías de iones de litio. Para logralo, a nova xeración das
baterías recargables SCiB de asínaa nipoa conta con ánodos feitos de óxido de titanio niobio, que permiten conservar o 90 por cento
a capacidade da batería mes
No hay comentarios:
Publicar un comentario