domingo, 11 de febrero de 2018


China resucita o lendario  Isetta en versión eléctrica
O fabricante  Eagle traballa nunha réplica do popular  utilitario, con catro prazas e sen emisións.
Á vista do  Eagle  EG6330 K, moitos experimentarán unha viaxe no tempo que os transportará aos anos cincuenta do pasado século. Pero non é un exemplar clásico, nin unha réplica nostálxica do lendario  Isetta de  BMW. Trátase dun moderno coche eléctrico urbano desenvolvido e que espera ser producido en serie para o mercado chinés.
Por dentro é un vehículo de catro prazas con asentos independentes e que mesmo se permite un minúsculo maleteiro de 20 litros de capacidade. Baixo o seu  capó alberga un motor eléctrico de 5,3 CV que, a diferenza do  Isetta orixinal, áchase en posición dianteira. É alimentado por baterías convencionais de 72  kWh, que dotan ao  Eagle dunha autonomía de 120 quilómetros cunha velocidade máxima limitada a 60 km/ h.
Por fóra, os deseñadores de  Eagle non se andaron polas ramas e, como adoitan facer habitualmente sen demasiado pudor, reproduciron fielmente o deseño do popular Ovo que rodaba polas rúas das cidades europeas fai seis décadas.
A diferenza do seu antecesor occidental, ao  Eagle non se accede por un portón frontal, senón por catro portas convencionais. Con tan só 3,30 metros de longo e 750 quilos de peso, o  Eagle  EG6330 K pasará a engrosar eses variados e exóticos vehículos que ven circular polas urbes de China e que non mostran ningunha ambición comercial de acceder aos mercados occidentais.
O MODELO QUE SALVOU A  BMW
O coche no que se inspirou o  Eagle chinés tivo un papel destacado en tempos de  postguerra, ademais dunha importante transcendencia para unha das marcas de automóbiles de maior prestixio como é  BMW. Tras a II Guerra Mundial, a economía e a industria europeas atopábanse  exhaustas. A necesidade de transporte aburaba e entón comezaron a proliferar vehículos alcanzables e baratos de fabricar, moitas veces aproveitando elementos sobrantes da industria e a chatarra bélicas.
BMW atopábase nunha situación difícil. Parte das súas fábricas, onde se montaron entre outros os motores de aviación que equipaban aos temibles  Stuka, quedaron reducidas a cascallos. E outras que sobreviviran aos bombardeiros aliados e dedicadas á produción de automóbiles quedaron baixo control soviético en territorio da  RDA.
Durante o Salón do Automóbil de Xenebra de 1954 , o importador suízo de  BMW fixouse nun minúsculo coche italiano  biplaza de motor  monocilíndrico, o  Isetta  Isomoto, e convenceu a  BMW para facerse coa súa licenza de fabricación. A marca alemá lanzou unha primeira serie en 1955 que tivo un éxito inmediato e en 1957 presentou a versión de carrocería alongada para catro prazas, o  Isetta 600, que é sobre o que se inspirou  a firma chinesa  Eagle.
É aventurado pensar que só grazas ao  Isetta (ou Ovo, como foi alcumado  castizamente en España) sobreviviu  BMW. Pero sen dúbida axudou moito á marca para expandirse, xa que se fabricou ata 1962 e foi exportado a países tan afastados como Estados Unidos, Canadá, Nova Zelandia e Australia. Sobre todo axudou á firma  bávara a manterse no mercado neses difíciles anos ata a chegada do  BMW 700, o  utilitario que relanzou definitivamente á marca da hélice.

No hay comentarios:

Publicar un comentario