China resucita o lendario
Isetta en versión eléctrica
O fabricante Eagle
traballa nunha réplica do popular
utilitario, con catro prazas e sen emisións.
Á vista do Eagle EG6330 K, moitos experimentarán unha viaxe no
tempo que os transportará aos anos cincuenta do pasado século. Pero non é un
exemplar clásico, nin unha réplica nostálxica do lendario Isetta de
BMW. Trátase dun moderno coche eléctrico urbano desenvolvido e que
espera ser producido en serie para o mercado chinés.
Por dentro é un vehículo de catro prazas con asentos
independentes e que mesmo se permite un minúsculo maleteiro de 20 litros de
capacidade. Baixo o seu capó alberga un
motor eléctrico de 5,3 CV que, a diferenza do
Isetta orixinal, áchase en posición dianteira. É alimentado por baterías
convencionais de 72 kWh, que dotan
ao Eagle dunha autonomía de 120
quilómetros cunha velocidade máxima limitada a 60 km/ h.
Por fóra, os deseñadores de
Eagle non se andaron polas ramas e, como adoitan facer habitualmente sen
demasiado pudor, reproduciron fielmente o deseño do popular Ovo que rodaba
polas rúas das cidades europeas fai seis décadas.
A diferenza do seu antecesor occidental, ao Eagle non se accede por un portón frontal,
senón por catro portas convencionais. Con tan só 3,30 metros de longo e 750
quilos de peso, o Eagle EG6330 K pasará a engrosar eses variados e
exóticos vehículos que ven circular polas urbes de China e que non mostran
ningunha ambición comercial de acceder aos mercados occidentais.
O MODELO QUE SALVOU A
BMW
O coche no que se inspirou o
Eagle chinés tivo un papel destacado en tempos de postguerra, ademais dunha importante
transcendencia para unha das marcas de automóbiles de maior prestixio como
é BMW. Tras a II Guerra Mundial, a
economía e a industria europeas atopábanse
exhaustas. A necesidade de transporte aburaba e entón comezaron a
proliferar vehículos alcanzables e baratos de fabricar, moitas veces
aproveitando elementos sobrantes da industria e a chatarra bélicas.
BMW atopábase nunha situación difícil. Parte das súas
fábricas, onde se montaron entre outros os motores de aviación que equipaban
aos temibles Stuka, quedaron reducidas a
cascallos. E outras que sobreviviran aos bombardeiros aliados e dedicadas á
produción de automóbiles quedaron baixo control soviético en territorio da RDA.
Durante o Salón do Automóbil de Xenebra de 1954 , o
importador suízo de BMW fixouse nun
minúsculo coche italiano biplaza de
motor monocilíndrico, o Isetta
Isomoto, e convenceu a BMW para
facerse coa súa licenza de fabricación. A marca alemá lanzou unha primeira
serie en 1955 que tivo un éxito inmediato e en 1957 presentou a versión de
carrocería alongada para catro prazas, o
Isetta 600, que é sobre o que se inspirou a firma chinesa Eagle.
É aventurado pensar que só grazas ao Isetta (ou Ovo, como foi alcumado castizamente en España) sobreviviu BMW. Pero sen dúbida axudou moito á marca
para expandirse, xa que se fabricou ata 1962 e foi exportado a países tan
afastados como Estados Unidos, Canadá, Nova Zelandia e Australia. Sobre todo
axudou á firma bávara a manterse no
mercado neses difíciles anos ata a chegada do
BMW 700, o utilitario que relanzou
definitivamente á marca da hélice.
No hay comentarios:
Publicar un comentario