Os 5 coches
eléctricos máis sedutores do momento.
A tendencia parece imparable: todas as marcas apostan polo
coche eléctrico e a oferta cada vez é máis ampla. O futuro pasa polos vehículos
limpos. E, aínda que a transformación de mercado está na súa fase inicial, aos
poucos os coches a pilas van gañando mercado. En 2017 alcanzáronse 8.645
matriculacións, segundo datos da Asociación Española de Fabricantes de
Automóbiles e Camións (Anfac), o que supuxo un crecemento do 82% respecto ao
ano anterior.
A Axencia Europea do Medio Ambiente sinala que o 13% das
partículas contaminantes nos 28 países da Unión Europea proveñen do transporte
por estrada; a alternativa real aos motores de combustión son os eléctricos,
que van deixando atrás algunhas das súas desvantaxes iniciais. Como o prezo,
por exemplo: seguen sendo máis caros que os modelos tradicionais, pero as
axudas da administración (con subvencións de ata 5.500 euros segundo os
diferentes plans de apoio do Goberno) animan aos condutores, que tamén se
benefician dalgunhas exencións fiscais e do prezo da electricidade, moito menor
que o dos combustibles tradicionais.
En canto á autonomía, outro dos receos dos automobilistas,
os modelos actuais han mellorado moito e cobren sobradamente as necesidades
urbanas de calquera condutor. E é certo que na estrada aínda xeran certa
inseguridade (ante a ausencia dunha infraestrutura adecuada de recarga), pero a
evolución das baterías será probablemente rápida. De momento, estes son os
coches eléctricos que máis seducen aos condutores.
RENAULT ZOE
Nacido directamente como eléctrico puro (non baseado nunha
versión anterior), o modelo da marca francesa ofrece unha autonomía teórica de
403 quilómetros que quedan nuns 300 cando se conduce de forma despreocupada. Unha boa cifra. E os seus 92
CV responden ben en cidade, correctamente na estrada e de modo aceptable en
autoestrada, e o comportamento tamén é adecuado en zonas de curvas. A pesar do
seu pequeno tamaño (4,08 metros), o Renault
Zoe permite un acceso cómodo e, ademais, é capaz de aloxar a cinco
adultos, aínda que os de atrás irán algo apertados. A pantalla central ofrece
unha información moi completa que axuda a entender o coche. Como contrapartida,
o interior resulta algo austero, con poucos detalles e unha tapicería de calidade non moi alta.
NISSAN LEAF
O eléctrico máis vendido do mundo ten tamén unha moi boa
aceptación en España, e aínda máis agora que a marca xaponesa ha actualizado o
modelo . E mellorouno moito: á parte de que a autonomía real supera os 300
quilómetros, o modelo inclúe o sistema
ProPilot de condución
semiautónoma, capaz de ocuparse de todo por si só en autoestrada (sempre
polo mesmo carril, iso si). O novo
Nissan Leaf condúcese mellor (a
dirección é moito máis directa e precisa) e o deseño tamén mellorou notablemente,
tanto por dentro como por fóra, e o mesmo ocorre co equipamento tecnolóxico.
Como novidade mecánica, o e-Pedal permite acelerar e frear por completo o coche
co acelerador, ao mesmo tempo que se rexenera enerxía. Pero non todo mellorou:
a comodidade interior e a habitabilidade non son o seu forte, e menos para un
coche do seu tamaño (4,48 metros).
BMW i3
Seguramente sexa un dos modelos eléctricos máis orixinais de
cuantos comercialízanse en España, cun deseño sofisticado e distintivo, de
aspecto evidentemente futurista. O eléctrico máis rechamante. Pero para decidirse
por el hai que sopesalo ben e saber con exactitude que uso váiselle a dar: as
vantaxes son moitas, pero tamén hai uns cuantos inconvenientes.
Entre os aspectos positivos, por exemplo, destacan un motor
moi potente (170 CV) e unha aceleración propia de modelos de alma deportiva: de
0 a 100 km/ h en 7,3 segundos. E isto tradúcese en que é áxil, rápido e moi
divertido para moverse pola cidade. Ademais, a autonomía mellorou e alcanza o
300 km oficiais (ata 230 de uso real). E é un
BMW, con todo o carácter (e a calidade) que ofrece a marca alemá.
No outro lado da balanza, aspectos como un maleteiro
pequeno, só catro prazas e un acceso complicado ás prazas traseiras. Ademais, é
bastante máis caro que os seus competidores.
SMART FORTWO
Outro eléctrico con espírito urbano que desprega todas as
virtudes do seu irmán de combustión (un coche áxil, sinxelo de conducir e fácil
de aparcar) e engade algunhas vantaxes novas, como un novo deseño moi atractivo
e unha oferta especial xunto cunha compañía eléctrica: 10.000 quilómetros de
recargas gratis. Ademais, se o condutor vai facer unha viaxe longa por estrada,
a marca ofrécelle un Mercede s en aluguer a un prezo especial.
Do que non pode presumir demasiado o Smart eléctrico (que tamén se comercializa
nas versións Cabrio e Forfour) é de autonomía, que queda nuns 120
quilómetros de uso real. Non é moito, aínda que para a cidade pode ser
suficiente.
VOLKSWAGEN E-GOLF
O compacto alemán leva xa case catro anos no mercado e en
2017 deu un gran salto de calidade cunha nova versión: a autonomía aumentou ata
os 300 quilómetros oficiais (ata 230-240 en uso real) e o motor gañou tamén
potencia para chegar ata 136 CV. Tampouco está nada mal a aceleración (de 0 a
100 km/ h en 9,6 segundos), mentres que a velocidade máxima está limitada a 150
km/ h. En canto á condución, silenciosa e relaxante como na maioría dos
eléctricos, trátase dun dos modelos que máis se asemella ao comportamento dos
coches tradicionais.
A todo o anterior súmanse as virtudes dos Golf de combustión
en canto a imaxe, espazo, presentación e calidade de conxunto, pero tamén hai
inconvenientes: o prezo é bastante elevado e o maleteiro resulta moi reducido.
No hay comentarios:
Publicar un comentario