Coches eléctricos.
A Comisión Europea (CE) atópase inmersa no debate sobre as novas metas de redución de CO2 xa
que o plan actual finalizan en 2021. Co escándalo da trucaxe de motores aínda sacudindo á industria
e sabendo que todos os focos están sobre os fabricantes, a Asociación Europea de Construtores de
Coches (ACEA) aproveitou o Salón do Automóbil de Frankfurt (IAA) para poñer as súas cartas
sobre a mesa. Os construtores expoñen unha redución adicional do 20% en 2030 sobre as metas
fixadas para dentro de catro anos. Un obxectivo que, advertiron desde a asociación, está
condicionado a un apoio máis decidido por parte dos Estados para despregar a infraestrutura que de
impulso ao coche eléctrico.
Os estándares fixados por Bruxelas establecen que de fronte ao 2021 os novos coches de pasaxeiros
emitan un máximo de 95 gramos de dióxido de carbono por quilómetro. No caso vehículos que usen
gasolina, sería un consumo de 4,1 litros por cada 100 quilómetros. No caso do diésel, 3,6 litros pola
mesma distancia. Estas dúas metas representan unha redución do 18% e do 40%, respectivamente,
se se comparan cos obxectivos que a CE fixou para 2015.
Os construtores cren que a súa proposta de redución do 20% para 2030 (que equivalería a 76
gramos de CO2 por quilómetro) enmárcase perfectamente dentro dos Acordos de París e nas
políticas europeas de medio ambiente. Con todo, alertan que o obxectivo estará altamente
condicionado polo despregamento do coche eléctrico, non só no mercado senón tamén por parte dos
Estados membros. Por iso é polo que Zetsche fixo un chamamento aos Gobernos europeos para que
comecen a facer os investimentos necesarias para despregar a infraestrutura de recarga para os
novos coches.
?Actualmente a realidade é que o mercado conquistado polos vehículos recargables é baixo, pero
isto non se debe á falta de opcións ou de dispoñibilidade?, aclarou o presidente dos fabricantes
europeos. No primeiro semestre deste ano, o coche eléctrico só representou o 1,2% do total de
vendas de coches en Europa. ACEA pediu unir o compromiso de redución coa realidade do
mercado. De feito, os fabricantes propoñen que en 2025 fágase unha revisión do obxectivo para
adaptalo, á alza ou á baixa, de acordo á conxuntura.
A asociación tamén reivindicou a limpeza dos novos modelos de diésel, que se someten agora a
controis moito máis duros antes de saír ao mercado. Zetsche lembrou o papel fundamental deste
tipo de vehículos dentro da ?transición? cara a unha mobilidade menos contaminante. "Calquera
movemento brusco fose do diésel faría máis difícil para a industria poder cumprir os obxectivos da
CE", explicou o presidente de ACEA.
A asociación que reúne aos 15 principais construtores de vehículos europeos fixo tamén un
chamamento á CE para que "teña en conta as implicacións sociais da transición a coches de baixas
emisións de carbono".
No hay comentarios:
Publicar un comentario